דואר אלקטרוני (או דוא"ל בקיצור) הוא אחד מערוצי התקשורת הפופולריים ביותר כיום, במיוחד בסביבת האינטרנט. מאז תחילת שנות ה-2000 הפך ערוץ זה לאחד החשובים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי, והוא מאפשר לכם להגיע אל קהל רחב של לקוחות בלחיצת כפתור. שיווק באמצעות דוא"ל היא למעשה טכניקת פרסום אותה משלבים במסגרת תוכנית השיווק הכללית של העסק והיא תאפשר לכם לייצר קרבה ואמון בקרב הלקוחות שלכם, לבנות מערכות יחסים ארוכות טווח ולחזק את המותג שלכם.
שיווק באמצעות דוא"ל – איך זה עובד?
רגע לפני שנצלול לטכניקות מתקדמות נסביר בפשטות כי שווק באמצעות דוא"ל היא בעצם יצירת מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות שלכם, המבוססת על שימוש במייל. אתם למעשה עושים שימוש במערכת תפוצה (לדוגמה שלח מסר או רב מסר הנחשבות למערכות המובילות בישראל), ומחברים אותה אל הקמפיינים שלכם ואל האתר שלכם באמצעות שדות הרשמה, וכאשר הלקוחות משאירים פרטים הם נרשמים לתפוצה שלכם ויתחילו לקבל מכם מיילים. את המיילים תוכלו לשלוח דרך המערכת לרשימה/רשימות התפוצה שלכם בלחיצת כפתור.
עוד שירותים:
שירותי קידום אתרים כל המידע >>
בניית אתרים רספונסיביים כל המידע >>
לשיווק באמצעות דוא"ל מגוון יתרונות משמעותיים:
- אפשרות לבנות קהל אוהדים נאמן/מועדון לקוחות שתוכלו להגיע אליו בקלות ובמהירות.
- דרך נהדרת להגיע אל אנשים בגובה העיניים וברמה האישית (מייל לתיבת המייל הפרטית שלהם) ולבנות עמם יחסים ארוכי טווח.
- עלות נמוכה ביחס לערוצי שיווק אחרים.
- ניתן להתאים את התכנים והמסרים הנשלחים לקהל היעד שלכם.
- ניתן למדוד את הביצועים של המיילים והקישורים הנפתחים בתוך המיילים בזמן אמת ולבצע שיפורים.
- ניתן להגביר את המודעות למותג שלכם ולהישאר בתודעה של הלקוחות שלכם לעתים קרובות.
כיצד נוכל לרשום אנשים לרשימת התפוצה שלנו?
רשימת תפוצה היא אותה רשימה של אנשים שאתם תרשמו ידנית או אנשים שירשמו מיוזמתם לרשימת התפוצה שלכם כדי שתוכלו להתחיל לשלוח להם מיילים. מלבד הוספה ידנית יש כמה טכניקות שיכולות לעזור למשוך את הקהל להירשם לרשימת התפוצה שלכם. לדוגמה: אתם יכולים להוסיף שדה הרשמה באתר שלכם ולהכניס לרשימת התפוצה כל אדם שיוצר אתכם קשר (כדאי להוסיף משפט מעל/מתחת לטופס בנושא). תוכלו להציע עדכונים על מוצרים חדשים, מבצעים והנחות או אפילו להציע מוצר דיגיטלי במתנה כדי לגרום לאנשים להירשם ולקבל אוטומטית במייל קישור להורדת המוצר. טכניקות מתקדמות אף משלבות את ההרשמה בדפי נחיתה שנועדו לגיוס נרשמים לתפוצה, דרך הרשמה לאתר שלכם או לפני הזמנת מוצר אונליין באתר שלכם (נפוץ בחנויות דיגיטליות למשל).
סדרת המיילים הראשונה ומה תפקידה:
מרבית בעלי העסקים המציעים לגולשים להירשם לרשימת התפוצה שלהם מספקים להם מייל אוטומטי אחד עם ההרשמה עם מה שהבטיחו בעת ההרשמה (לדוגמה קוד לשובר הנחה או מוצר דיגיטלי מסוים). הסוד האמיתי בשיווק במייל הוא באמצעות בניית מערכת יחסים עם הקהל שלכם. באפשרותכם ליצור ולתזמן סדרת מיילים אוטומטית שתישלח עם ההרשמה לתפוצה. כלומר, במקום אותו מייל חד פעמי, הגולשים יתחילו לקבל מכם מיילים באופן שוטף. במקום מיילים רנדומליים אחת לכמה זמן כאשר יש לכם עדכון – תוכלו לשתף סדרת מיילים מוכנה מראש, לתזמן אותה לתקופת היכרות מסוימת, ולייצר באמצעותה השפעה משמעותית על אותם אנשים שעוקבים כעת אחרי המיילים שלכם. תוכלו לייצר סדרה של טיפים, להוביל למוצר הבא שתרצו שירכשו או לפעולה הבאה שיבצעו, וכמובן להיעזר בכלי הזה כדי ליצור מערכת יחסים חזקה ומבוססת יותר עם הקהל שלכם.
שילוב אוטומציות שיחסכו לכם זמן ומאמץ:
שיווק באמצעות דוא"ל הוא רק חלק ממערכת שיווקית גדולה יותר של העסק שלכם, וכלי נהדר לבניית מערכת יחסים עם הקהל שלכם. שילוב של אוטומציות שונות כמו סוכני AI, בוטים חכמים וסנכרון כלים שונים יאפשרו לכם לנהל את המערכת בצורה אוטומטית יותר, שתחסוך לכם זמן, תשפר את השירות ללקוחות שלכם ואת התהליך אותו עובר הלקוח שלכם. לדוגמה: לקוח שראה פרסומת שלכם בפייסבוק למוצר דיגיטלי שאתם מציעים בחינם למי שירשם באתר/דף הנחיתה שלכם. הוא נכנס, נרשם ומתחיל לקבל באופן אוטומטי מיילים לתיבת הדוא"ל הפרטית שלו. המייל הראשון כמובן עם הורדת המוצר שהובטח וכעת בכל כמה ימים הוא יקבל מייל נוסף, כחלק מאסטרטגיה מסוימת שמקרבת את הלקוח אליכם, בונה אתכם כאוטוריטה בתחום שלכם ומקדמת את הלקוח לצעד הבא. אחרי 10 מיילים למשל, הלקוח עשוי להיות מספיק בשל לקנות מכם מוצר אונליין. הוא יקבל קישור לעמוד הנחיתה של המוצר, ירכוש, ההזמנה תיכנס למערכת ותישלח למחלקה הרלוונטית (במידה ומדובר במוצר פיזי), והלקוח יקבל חשבונית במייל באופן אוטומטי. כל זה קורה ללא התערבות של אדם אנושי, תוך כדי שאתם מעבירים את הלקוח תהליך ועושים שימוש באוטומציות בשילוב שיווק באמצעות דוא"ל.
למידע על קידום ב-ChatGPT לחצו >>
ומה הקשר לחוק הגנת הפרטיות
החלטתם לשלב למערך השיווקי שלכם גם דיוורים בדוא"ל, אנחנו בEKDESIGN דואגים שתהיו מוגנים מכל הכיוונים גם לאור התיקון לחוק הגנת הפרטיות בו כל אתר מחויב בו. אנו מבצעים מספר פעולות באתר בין היתר הוספת תקנון מדיניות פרטיות, תוספות לטפסים השונים באתר ובנושא ה"עוגיות" ועוד, ומוודאים שכל גולש המבצע הרשמה מיוזמתו מצורף למאגר לקוחות מוגן כחוק.
רוצים לקדם את העסק שלכם לצעד הבא? אנו בEK מתמחים בבניית משפכי שיווק אוטומטיים המשלבים שיווק באמצעות דוא"ל ונשמח לעמוד לשירותכם.