אתרי אינטרנט כמו בני אדם וכמו דברים רבים אחרים שאנו מכירים בעולמנו – טבעם להשתנות. התקדמות הטכנולוגיה היא גדולה ומהירה, לעתים הרבה יותר מהקצב שאנו יכולים לעמוד בו. מבלי שנשים לב, אתרים חדשים שנבנו לפני 5 שנים למשל כבר נחשבים למיושנים ופחות מתקדמים מאשר האתרים החדשים שקיימים כיום. האם זה אומר שבעל עסק שהשקיע אלפי שקלים ויותר באתר מקצועי לעסק לפני כמה שנים צריך בהכרח לבנות אתר חדש? התשובה היא כן ולא. הוא לא חייב לבנות אתר חדש, אך בהחלט יצטרך לשדרג אותו בהתאם לרוח התקופה. לצורך כך קיים שירות שדרוג אתרים קיימים של חברתנו EKDESIGN.
מהו שדרוג אתרים קיימים והאם לא כדאי לבנות מחדש?
בבחינת כל מקרה לגופו, ייתכן מאוד והאתר שלכם כל כך מיושן (יותר מ-5 שנים) שאולי באמת תצטרכו לבנות את האתר מחדש. עם זאת, אתרים רבים עדיין מבוססים על מערכת וורדפרס עם אלמנטור או מערכות תוכן מתקדמות אחרות, שכל מה שהאתר צריך הוא שדרוג. היקף השדרוג, המפרט שלו והמאפיינים שלו גם כן עשויים להשתנות בין אתר אחד לאחר ובהתאם למשתנים רבים ולצרכים בשטח. מכאן שגם עלויות השדרוג עשויות להיות בהכרח שונות. את השדרוג כדאי לבצע בדרך כלל אחת לכמה שנים קדימה, שכן אלמנטים שונים של גרפיקה, תוכן, חוויית משתמש וכלים טכנולוגיים עשויים לשנות את פני השטח הדיגיטלי כפי שאנו מכירים. מה שעבד בעבר לא בהכרח עובד היום, יש עדכונים של מנועי החיפוש ובראשם גוגל, אלמנטים ויזואליים שהיו מקובלים או פופולריים בעבר עשויים להיות כבר פאסה ולעתים יש טרנדים חמים שהוכחו כיעילים בהגדלת המרות ושיפור מסע הלקוח וחוויית השירות שאתם מעניקים ללקוחות שלכם – שפשוט אי אפשר לוותר עליהם.
אפיון מסודר והגדרת מטרות לשדרוג האתר:
שדרוג אתרים קיימים הוא תהליך חיוני עבור בעלי עסקים המעוניינים להישאר רלוונטיים בזירה הדיגיטלית המשתנה. אתרי אינטרנט מודרניים לרוב מבוססים על מערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס, ג'ומלה, וויקס ואחרות. אתרים המבוססים על תכנות באפיון אישי או בקוד סגור יהיו אתרים מאוד גדולים ומורכבים, לרוב אתרים ותיקים או כאלה בעלות דרישות מיוחדות וספציפיות שהצריכו מבעל האתר להשקיע משמעותית הרבה יותר כסף בבניית האתר. שדרוג אתרים קיימים מהסוג הזה יהיה לרוב מורכב ויקר יותר, אך בהחלט אפשרי וחשוב כשמדובר באתרים אסטרטגיים. עם זאת, במצב הנפוץ יותר – אתרים המבוססים על וורדפרס – השדרוג פשוט ונגיש יותר, במיוחד אם האתר נבנה על בסיס תבנית פתוחה או באמצעות אלמנטור פרו. שדרוג ויזואלי של האתר עשוי לשפר את המראה, את חוויית המשתמש ואת הביצועים העסקיים – החל מעלייה בזמן השהייה, דרך שיפור באחוזי ההמרה ועד לשביעות רצון גבוהה יותר של הלקוחות.
עוד מאמרים:
קידום אתרים אורגני כל המידע >>
שדרוג העיצוב של האתר:
אתרי אינטרנט מודרניים לרוב מבוססים על מערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס, ג'ומלה, וויקס ואחרות. אתרים המבוססים על תכנות באיפיון אישי או בקוד סגור יהיו אתרים מאוד גדולים ומורכבים, לרוב אתרים ותיקים או כאלה בעלות דרישות מיוחדות וספציפיות שהצריכו מבעל האתר להשקיע משמעותית הרבה יותר כסף בבניית האתר. שדרוג העיצוב והמבנה של אתרים כאלה יהיה מורכב ויקר יותר ולכן נתייחס למצב הנפוץ יותר בתחום והוא שדרוג עיצוב של אתר המבוסס על מערכת ניהול תוכן כמו וורדפרס למשל. כאן עולה השאלה האם האתר מבוסס על תבנית קיימת כפי שאתרי וורדפרס היו מבוססים בעבר (ולכן השדרוגים מוגבלים בדרך כלל למה שהתבנית מאפשרת) או לשימוש באלמנטור פרו מה שיאפשר יותר דינמיות ואפשרויות המוגבלות רק ביצירתיות בונה האתר. שדרוג ויזואלי של האתר יכול לסייע בהפיכת האתר למודרני, מזמין ונעים יותר, לשפר את המיתוג והתדמית של בית העסק ובמקרים רבים גם לשפר את חוויית הלקוח מהשימוש באתר. כאשר אתם עושים את זה אתם יכולים ליהנות משיפורים נוספים בנתונים כמו זמן שהייה ממוצע גבוה יותר של המשתמשים באתר שלכם, יותר לקוחות שנרשמים לתפוצה או משאירים פרטים בנוגע לשירות, מזמינים יותר בחנות האונליין שלכם ועוד.
שדרוג חוויית המשתמש באתר:
אצלינו, בחברת EKDESIGN, שמים דגש רב על חוויית המשתמש באתרי הלקוחות שלנו. הסיבה לכך היא שמדובר בתחום שנוגע בכל צרכי המיתוג והשיווק של העסק באונליין: שביעות רצון הגולשים, הפעילות שלהם, אחוזי ההמרה באתר ואפילו בקידום האורגני של האתר במנועי החיפוש ובראשם גוגל. שדרוג חוויית המשתמש באתר יכולה להתבסס על מגוון רחב של נתונים, לרבות שיפור מהירות האתר, שדרוג השרת עליו יושב האתר, עדכון פלאגינים והתקנה של פלאגינים חדשים, ביצוע אופטימיזציה לתוכן באתר, שינוי מבנה התפריט והיררכיית התוכן באתר, שיפורים ויזואליים שונים, התקנת תוסף נגישות מועיל ועוד.
שדרוג אתרים קיימים – הצעדים הבאים שלכם:
• תכנון זמנים ובניית תקציב – אז לאחר האפיון והגדרת מטרות השדרוג של האתר תוכלו ביחד עם הצוות המקצועי שלנו לתכנן את הזמנים ולבנות תקציב רצוי לשדרוג האתר שלכם. שדרוג האתר עשוי לקחת עד מספר שבועות בהתאם להיקף ומפרט השינויים.
• רשימת משימות – כעת ניתן יהיה לתכנן את רשימת המשימות שיש לבצע באתר: החל משדרוג השרת, התאמה רספונסיבית, צילום והעלאה של תמונות חדשות לאתר (או שימוש בתמונות ממאגר איכותי), אופטימיזציה לתכנים ותמונות באתר, שיפור הניווט בתוך האתר, הוספת תכנים בעמודים רזים, שדרוג ויזואלי ועוד.
• אישור הצעת מחיר ותחילת עבודה שוטפת.
• גיבוי ואבטחה – בשלב הבא ולפני תחילת העבודה יש לבצע גיבוי ידני של האתר בשרת. לשים דגש על אבטחת המידע ובטיחות העמידות של האתר לכל אורך השדרוג.
• בדיקות אחרונות והשקת האתר החדש – לפני העלאת הגרסה המחודשת שלו להעלות את האתר החדש והמשודרג על כתובת משנית וביצוע בדיקה ותיקונים בשטח. לאחר מכן הטמעת העיצוב החדש על האתר הקיים או במקומו, ביצוע הפניות ובדיקה נוספת והעלאת האתר החדש לאוויר.
לסיכום:
לסיכום, שדרוג אתרים קיימים הוא לא רק צעד טכני – אלא מהלך אסטרטגי המהווה חלק בלתי נפרד מהצמיחה הדיגיטלית של כל עסק. אתר אינטרנט שהוזנח או לא עודכן לאורך זמן עשוי להיראות מיושן, להיטען באיטיות או להציג חוויית משתמש לקויה – וכל אלה עלולים להרחיק לקוחות פוטנציאליים. באמצעות תהליך מקצועי וממוקד של אפיון, תכנון וביצוע, ניתן להחזיר לאתר את החיוניות שלו ולהפוך אותו לכלי מכירה ושיווק אפקטיבי. בחברת בניית אתרים EKD אנו מתמחים בליווי מלא של תהליכי שדרוג, תוך שילוב בין עיצוב עדכני, שיפור חוויית משתמש, אופטימיזציה למנועי חיפוש וממשקים רספונסיביים. כל פרויקט מותאם אישית לפי מטרות העסק והטכנולוגיות המובילות כיום – כך שהתוצאה היא לא רק אתר יפה, אלא גם אתר שמביא תוצאות. עם ניסיון מוכח וגישה הוליסטית, EKD היא הכתובת הנכונה עבור בעלי אתרים שרוצים להצעיד את הנוכחות הדיגיטלית שלהם קדימה.