דלג לתכון הראשי
לייעוץ ללא התחייבות
מלאו פרטים או חייגו 077-6203040

קידום ב-ChatGPT איך להופיע בצ'אט GPT

המהפכה של ChatGPT שינתה את כללי המשחק לא רק בתחום התוכן – אלא גם בתחום הקידום. עסקים רבים שואלים את עצמם היום שאלה חדשה לגמרי: איך גורמים לכך ש-ChatGPT  ימליץ דווקא עליהם? האם ניתן להשפיע על תשובות הצ'אט ולהפוך את העסק שלנו למופע קבוע בהמלצות שהוא מציג? התשובה מורכבת – אבל בהחלט אפשרית. קידום ב-ChatGPT  הוא תחום חדש, שדורש חשיבה שונה מזו של SEO רגיל, אך ברגע שמבינים את העקרונות – אפשר לייצר נוכחות מובהקת גם בשיחות של המשתמשים עם הבינה המלאכותית.

קידום ב-ChatGPT איך פועל המודל – ומה משפיע על התשובות?

כדי להבין איך לבצע קידום ב ChatGPT צריך להבין קודם כל מה משפיע על התשובות שמוצגות. GPT הוא מודל שפה שניזון ממיליוני מסמכים ואתרים, חלקם מוויקיפדיה, חלקם ממקורות אקדמיים, וחלקם – מאתרים ציבוריים באינטרנט. יחד עם זאת, המודל לא "מעדכן" את עצמו כמו מנוע חיפוש. הוא לא יודע מה חדש בגוגל, אלא מה היה נכון באותו זמן שבו הוא אומן או עודכן.

יחד עם זאת, גרסאות מסוימות של ChatGPT מחוברות לאינטרנט – מה שמכניס גם תוצאות עדכניות מה- Open Web במצבים כאלה, אם יש לעסק שלכם אזכור איכותי באתרים סמכותיים, במדריכים, באתרי המלצות ובכתבות – הסיכוי שהמודל יאמץ את המידע הזה- גבוה משמעותית. לכן, קידום ב-ChatGPT  כולל לא רק אופטימיזציה של האתר שלכם, אלא גם ביסוס אמון והופעה עקבית באתרים אחרים ברשת.

קישורים, סקירות ואמינות

כדי ש־ChatGPT  יציג את העסק שלכם כחלק מתשובה לשאלה של משתמש (למשל: "מי המומחים לעיצוב אתרים בתל אביב?") – עליכם לבסס סמכות ועמדה חזקה ברחבי הרשת. האלגוריתם מנסה לחקות "חשיבה אנושית", ולכן הוא יעדיף להזכיר עסקים שקיבלו חוות דעת חיוביות, מופיעים ברשימות השוואה, מוזכרים במאמרים ובבלוגים מקצועיים, או כאלה שזוכים לשיתופים עקביים.

זה אומר שצריך להשקיע בPR  (יח"צ) דיגיטלי, במיתוג אישי וביצירת תוכן סמכותי באתרים חיצוניים – לא רק באתר שלכם. ככל שChatGPT  ייתקל ביותר מקורות שמצביעים עליכם כסמכות, כך גובר הסיכוי שיאזכר אתכם בתשובותיו.

במה שונה קידום SEO רגיל לבין קידום ב-ChatGPT ?

קידום במנועי חיפוש מתבסס בעיקר על CTR , לינקים, מהירות אתר, התאמה למובייל ועוד פרמטרים טכניים. לעומת זאת, קידום ב ChatGPT  דורש אסטרטגיה שונה: אין כאן מקום לטריקים או למניפולציות לינקים. במקום זאת, עליכם לבסס זהות עקבית ומקיפה שתשתלב טוב במאגרי הידע שמהם ניזונה הבינה.

בין הצעדים החכמים שניתן ליישם:

  • להופיע בתשובות לשאלות נפוצות באתרי Q&A כמו Quora, Reddit ואפילו פורומים ישראליים.
  • לפרסם מדריכים איכותיים באתרים סמכותיים כמו  Ynet, Geektime, Tech12
  • להופיע בפודקאסטים ובכתבות שזוכות לחשיפה אורגנית גבוהה.
  • להכניס לעמוד האתר שלכם טקסטים עם פורמט של שאלות ותשובות – כדי שהבינה תבין אתכם טוב יותר.

זכרו – קידום ב ChatGPT הוא לא מאבק על מקום בדירוג. הוא תהליך של בניית נרטיב, עקביות והטמעה בשיח המקוון.

איך למדוד הצלחה בתחום?

זה אתגר לא פשוט. בניגוד ל Google  שבו אפשר לעקוב אחרי מיקומים ומילים מדויקות, קידום ב-ChatGPT  לא מציע לכם תצוגת ביצועים. הדרך העיקרית לדעת אם אתם מצליחים – היא לבדוק בעצמכם, להקליד את שם התחום שלכם או השירות ולראות אילו עסקים ChatGPT מציין בתשובה.

בנוסף, אתם יכולים לבחון אם לקוחות חדשים מציינים שהגיעו בעקבות המלצה של ChatGPT  בדיוק כפי שבעבר היו שואלים "איך הגעת אלינו?" והתשובה הייתה "דרך גוגל" או "פייסבוק", היום התשובה עשויה להיות: "שאלתי את  GPT "

 EKDESIGN  לוקחים אתכם קדימה

כדי להופיע בצ'אט GPT ולהיות נוכחים גם בשיחה האנושית- טכנולוגית של העתיד, אתם צריכים ליווי מקצועי שמבין לעומק את המערכת. אנחנו ב-EKDESIGN  מתמחים לא רק בבניית אתרים מקצועיים אלא גם ביצירת נוכחות דיגיטלית שמתאימה לעידן הבינה המלאכותית. נבנה עבורכם פרופיל תוכן חכם, נייצר חוות דעת ברשת, נאפיין אתכם נכון למודלים, ונוביל אתכם לשלב הבא של הקידום.

בין אם מדובר בעסק קטן שרוצה להיחשף בפני קהל חדש, ובין אם אתם מותג ותיק שרוצה להישאר בחזית – קידום ב-ChatGPT  הוא הצעד האסטרטגי הבא שלכם. ואנחנו כאן כדי לגרום לזה לקרות.

 

077-6203040
054-90-22-777
רח' כיאט 6, חיפה
רח' הרצל 3, נס ציונה